Picard is een onderneming met traditie én met ambitie. Terecht. “We hebben nu 750 toestellen onder contract. Op korte termijn streven we naar een verdubbeling. Dat klinkt misschien wat zelfingenomen, maar we voelen elke dag dat die groei er wel degelijk in zit. De overname van de klantenportefeuille van Melotte Consulting was een eerste stap.” aldus bedrijfsleider Bruce Picard. “We hebben het vertrouwen van onzen klanten, ze weten dat we goede prijzen hanteren en we bieden volledige service & technische ondersteuning. Dat is de basis.”
Het afgelopen jaar heeft Picard de klantenportefeuille van Melotte Consulting, agent voor Kyocera, overgenomen. Jeroen Melotte van Melotte Consulting heeft er het volste vertrouwen in dat zijn klanten bij Picard in goede handen terecht komen. Voor de klanten verandert er concreet niets, Picard is immers al meer dan 20 jaar Kyocera-partner.
Voor Picard is dit een grote stap voorwaarts in de uitbouw van het dealership.
“Ik heb er het volste vertrouwen in dat mijn klanten bij Picard in goede handen terecht komen. Bruce is jong, gemotiveerd en werkt in dezelfde regio. Onze netwerken leunen tegen elkaar aan. Een deel van mijn klanten komt bij een bekend gezicht terecht. Het was in mijn ogen dan ook een logische keuze om mijn portefeuille aan Picard over te dragen”, aldus Jeroen Melotte.
“Ik ben verheugd dat we de klantenportefeuille van Melotte Consulting kunnen overnemen. Deze overname past binnen onze groeistrategie. De overname bevestigt ook dat de service, die we erg hoog in het vaandel dragen, zowel bij onze Kyocera-klanten als bij onze concullega’s en bij de fabrikanten geapprecieerd wordt,” zegt Bruce Picard. “Dit is een zeer positieve stap voorwaarts in onze toekomst. Op deze manier willen we met Picard nog doorgroeien en op korte termijn één van de grotere merkonafhankelijke dealers binnen Limburg worden.”
Ook bij Kyocera Document Solutions zijn ze tevreden. Hendrik De Hertogh, general manager: “Picard is sinds meer dan 20 jaar een trouwe verdeler van onze producten. Met de overname van Melotte Consulting hebben we er het volste vertrouwen in dat onze klanten voortaan ook in goede handen zijn. Picard zal voor een naadloze overgang en continuïteit zorgen in zowel pre- als post-sales activiteiten.”
Wist je dat de meeste ondernemingen tot 3 procent van hun omzet uitgeven aan printgerelateerde kosten? Dat elk personeelslid per maand 80 tot 100 € aan printkosten genereert? Deze cijfers geven uiteraard een grootte-orde zijn wel indrukwekkend.
Het aanbod voor een gratis print-audit neem je dus serieus.
Een print-audit door Picard geeft je een beeld van de totale kostprijs (total cost of ownership) en een inzicht in mogelijke besparingen. We registreren de printflow, de volumes en de intensiteit waarmee de toestellen gebruikt worden. Vervolgens luisteren we naar je noden en wensen en bekijken we samen de mogelijkheden. Picard bezorgt je finaal een berekend voorstel voor een optimale workflow en uitrusting op maat.
5 evidente voordelen van een print-audit
innovatief, duurzaam en betrouwbaar
The Wall Street Journal heeft Kyocera genoemd in de lijst van de ‘100 meest duurzaam beheerde bedrijven ter wereld‘ voor 2020, op basis van voortdurende innovatie en inspanningen voor het milieu. Indrukwekkend, maar is geen alleenstaand feit. In 2018 had het Keypoint Intelligence-Buyers Lab (BLI) Kyocera al uitgeroepen tot meest betrouwbare merk voor multifunctionals. Volgens de zeer strenge criteria van BLI blinkt Kyocera uit in ontwerp, ontwikkeling en in productie. De multifunctionals van Kyocera scoorden volgens BLI zelfs een 10/10 voor kleurkwaliteit, afdruksnelheid en lage kosten.
Laten we even de blik richtenop drie recente innovaties van Kyocera die ronkende verklaringen hierboven staven: de lancering van de Kyocera Smart Information Manager eind 2020, de ECOSYS-toestellen en hun standaard garantie van 36 maanden en tot slot de nieuwe TASLKalfa’s.
Kyocera Smart Information Manager
Volgens Kyocera Document Solutions Europe is de Smart Information Manager, een web-based management system voor digitale documenten en geautomatiseerde workflows. De Smart Information Manager stelt je in staat om de informatie die in hardcopy – analoge dragers dus – is opgeslagen efficiënt te beheren. Deze software is ideaal voor bedrijven die snel de transitie willen maken van op papier gebaseerde administratie naar een efficiënte, gestroomlijnde digitale werking: papieren documenten, beelden, elektronische bestanden… worden ingelezen, geïndexeerd en gemakkelijk toegankelijk gemaakt. Met de Smart Information Manager kun je de productiviteit in je onderneming opkrikken.
ECOSYS-garantie
Alle ECOSYS-toestellen, zowel printers als multifunctionals, die in de BeLux regio worden aangekocht vanaf 1 januari 2021 (eindgebruiker-factuurdatum) via de officiële distributiekanalen van Kyocera, genieten standaard 36 maand on-site garantie.
De onderdelen van Kyocera-toestellen, zoals de keramische drum, hebben een bijzonder lange levensduur. Op die manier sparen we het milieu en verlagen we de afdrukkosten. Over het algemeen biedt Kyocera standaard een uitgebreide garantie op deze onderdelen.
Alle ECOSYS modellen gebruiken overigens de nieuwste technologie om de productiviteit van je organisatie te verhogen zodat ze de meest duurzame producten van de markt zijn. ECOSYS staat voor ECOnomie, ECOlogie and SYSteem oplossingen. Dankzij de expertise en technologie met keramische onderdelen combineren de toestelen in de ECOSYS lijn betrouwbare prestaties aan een ongelooflijk lange levensduur voor de interne componenten. Zo bereiken we uitzonderlijk lage bedrijfskosten en beduidend minder afval.
Nieuwe TASKalfa’s
Sinds kort zijn ook twee nieuwe A3 multifunctionals van de 54 reeks beschikbaar: de TASKalfa 3554ci en de TASKalfa 2554ci.
Met printsnelheden van respectievelijk 25 en 35 pagina’s per miniuut en scansnelheden tot 200 ipm (impressions per minuut) leveren deze toestellen uitzonderlijke prestaties. Zet daar nog een invoercapaciteit van 320 pagina’s bij en u weet dat u een toptoestel in huis haalt. De voordelen van de nieuwe TASKalfa’s op een rijtje:
Het belang van een functioneel en ergonomisch zitcomfort op kantoor wordt meer en meer onderkend. Zeker als we het aantal uren in ogenschouw nemen dat het personeel bijna uitsluitend zittend presteert op kantoor – 8,3 uur per dag, meer dan 40 uur per week… Steeds meer werkgevers beseffen dit en kiezen daarom duurzame en comfortabele kantoorstoelen voor hun personeel.
Ergonomische stoelen zijn een efficiënte investering. Zeker als je de volgende argumenten mee in de balans legt.
Het huidige aanbod van ergonomische bureaustoelen is groot. Een goede stoel herkennen is daarom niet makkelijker. Picard heeft een ruime keuze aan ergonomische bureaustoelen en je kunt altijd rekenen op ons onafhankelijke advies voor de beste keuze aan een correcte prijs.
Enkele van onze modellen op een rij.
New Every van Interstuhl
Een allemansvriend waarvan de vormgeving nóg mooier is gemaakt en de perfecte ergonomie helemaal op punt staat. Er zijn enkele modellen van de collectie op voorraad. Wil je een rugleuning met netbespanning of een gestoffeerde, extra comfortabele zit? De modellen zijn zowel in witte als in zwarte kunststof verkrijgbaar, en daarbij zijn verschillende kleuren netbespanning of stoffering mogelijk. Belangrijk: Interstuhl heeft volop vertrouwen in de eigen kwaliteit en biedt 10 jaar garantie op de stoel, en 3 jaar op de bekleding en wielen.
In het instapsegment is de New Every EV151 hét antwoord op de hogere eisen die aan de werkomgeving gesteld worden – € 299 excl. btw
Iets gesofisticeerder en met netbespanning in de rug is er de New Every EV211, met bovendien synchroontechniek voor rug- en zitvlak en gewichtsregeling – € 375 excl. btw
Apoyo van Chairz
De Apoyo van Chairz is een topper in ergonomische bureaustoelen beschikt over heel wat troeven, te beginnen met een dikker kussen – € 325 excl. btw
Verder zijn er een ergonomisch gevormde rugleuning inclusief limbaalsteun, verstelbare zitdiepte, synchroontechniek voor rug- en zitvlak, verstelbare armleggers met eveneens dikkere ondersteuning… Deze fabrikant biedt bovendien 5 jaar garantie op het geheel.
Er zijn tal van aspecten inzake thuiswerk die nu gaandeweg de aandacht krijgen die ze verdienen. Een heel belangrijke daarbij is de uitrusting van het ‘thuiskantoor’. Geef je thuiswerkers kwalitatief materiaal, zo luidt het devies. Goed materiaal is minder vermoeiend, zorgt voor minder afleiding en maakt hen productiever. Maar als je dat materiaal hebt – van de werkgever of zelf aangeschaft – is het niet vanzelfsprekend er goed mee om te gaan. Daarom deze eenvoudige tips van IDEWE, de grootste externe dienst voor preventie en bescherming op het werk.
1) Zorg voor een goede bureaustoel en stel die goed in
Ruim 70% van onze werktijd brengen we zittend door. Ononderbroken zitten moet je absoluut proberen te vermijden. Als je zit, dan is een goede bureaustoel, die je kan instellen naar jouw individuele behoeften, geen overbodige luxe. Correctie: Een bureaustoel die je juist instelt. Want uit onderzoek van IDEWE blijkt dat 7 op de 10 kantoormedewerkers niet weten hoe dit moet. Zo ga je tewerk:
2) Een afzonderlijk beeldscherm is een must
Je laptop plat op de tafel of op het bureau zetten, is geen goed idee. Idealiter heb je een voldoende groot (19”) beeldscherm of minstens een laptophouder of –standaard.
Zo stel je je scherm goed in:
3) Een aparte computermuis én afzonderlijk toetsenbord
Ook als je met een laptop werkt, heb je een apart toetsenbord en een externe muis nodig die goed in je hand zit en naast je toetsenbord ligt. Je toetsenbord ligt trouwens zo’n 10-15 cm van de tafelrand.
4) Een instelbare documenthouder is aan te bevelen
Werk je nog veel met papieren documenten? Dan gebruik je best een documenthouder, die je tussen je scherm en je toetsenbord plaatst. Zo blijft je nek in één lijn bewegen van de toet- sen naar het document en naar het scherm.
5) Een gezonde mix tussen zitten, staan én bewegen
Afwisselen tussen zittend en staand werken kan heel wat lichamelijke klachten voorkomen. Thuiswerk leent zich uitstekend om te variëren in werkhouding. Werk eens een tijdje staand aan het keukenaanrecht bijvoorbeeld, zolang het werkblad ongeveer op ellebooghoogte staat. En vergeet zeker niet om regelmatig wat rond te stappen om wat energie te verbruiken en je bloedsomloop goed te stimuleren. Voer bijvoorbeeld een telefoongesprek terwijl je in de tuin wandelt.